Blog

5 + 1 Λάθη που Επηρεάζουν την Κερδοφορία του E-Shop σου

 

Στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, του μεγάλου διαδικτυακού ανταγωνισμού ανάμεσα σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων, και σε ένα περιβάλλον με απαιτητικούς καταναλωτές, είναι πολύ εύκολο να χαθείς στο ερώτημα

“γιατί το ηλεκτρονικό μου κατάστημα δεν πουλάει”

χωρίς να βρίσκεις εύκολα την απάντηση.

Έχεις, λοιπόν, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που φαίνεται λειτουργικό, τα προϊόντα σου είναι ανεβασμένα και έτοιμα προς πώληση, η επισκεψιμότητά του είναι ικανοποιητική, αλλά οι πωλήσεις βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Και αναρωτιέσαι, διαρκώς, γιατί συμβαίνει αυτό.

Και όμως, στο παραπάνω ερώτημά σου υπάρχουν απαντήσεις που αφορούν σε συνηθισμένα λάθη που γίνονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ανεξαρτήτως κλάδου, οι οποίες θα σε κάνουν να ξανασκεφθείς βασικά στοιχεία του e-shop σου που πρέπει να βελτιώσεις.

 

1. Το e-shop σου έχει κακής ποιότητας εικόνες και περιγραφές προϊόντων

Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν ηλεκτρονικά, δεν έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν ένα προϊόν και να το επεξεργαστούν οπτικά.

Βασίζονται, μόνο, στις εικόνες του προϊόντος που τους παρέχεις και σε οποιαδήποτε περιγραφή το συνοδεύει.

Οι εικόνες και οι περιγραφές των προϊόντων σου πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των χρηστών και, φυσικά, να τους παρέχουν τη μέγιστη δυνατή πληροφορία γι’ αυτά.

Αν οι φωτογραφίες που έχεις είναι κακής ποιότητας και οι περιγραφές που συνοδεύουν τα προϊόντα δεν καλύπτουν τις βασικές ερωτήσεις ενός καταναλωτή (π.χ. από τι είναι φτιαγμένο το προϊόν; τι διαστάσεις έχει; ποια νούμερα υπάρχουν; έχει εγγύηση;), είναι επόμενο να χάνεις αρκετές πωλήσεις, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών, εύλογα, μειώνεται!

Παρουσίασε, λοιπόν, τα προϊόντα σου από πολλές οπτικές γωνίες, βεβαιώσου ότι υπάρχει ποιότητα στις φωτογραφίες τους (π.χ. ότι δεν είναι τραβηγμένες με κινητό παλαιάς τεχνολογίας ή ότι δεν έχουν υποστεί κακή επεξεργασία) και δημιούργησε μοναδικές περιγραφές για κάθε προϊόν, που θα δείχνουν στους καταναλωτές την αξία του και το πώς μπορούν να επωφεληθούν από την αγορά του.

Ένας απλός και εύκολος τρόπος για να δεις αν, όντως, το περιεχόμενο σε σχέση με τα προϊόντα σου είναι ελκυστικό, είναι να φέρεις τον εαυτό σου στη θέση του καταναλωτή!

Τι απορίες σου δημιουργούνται, όταν κοιτάς τα προϊόντα σου; Καλύπτονται οι βασικές ερωτήσεις σου γι’ αυτά; Και, τέλος, εσύ θα τα αγόραζες;

Διάβασε, παρακάτω, τι μπορείς να κάνεις, για να βελτιώσεις ακόμη περισσότερο την εμφάνιση των προϊόντων σου:

Videos

Αρκετές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν videos στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, όχι μόνο σαν “βιτρίνα” ενός προϊόντος (αντί εικόνας), αλλά και μέσα στην περιγραφή του.

Μέσω των videos, δίνονται ακόμα περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν και γίνεται επίδειξή του στον ενδιαφερόμενο, με απλό, εύκολο και αφομοιώσιμο τρόπο.

Εμπλουτισμός των περιγραφών των προϊόντων

Συνήθως, οι επίσημοι προμηθευτές προϊόντων έχουν δημιουργήσει -οι ίδιοι- τις περιγραφές των προϊόντων τους και τις παρέχουν ελεύθερα στους μεταπωλητές.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μια μετάφραση της περιγραφής στα ελληνικά αρκεί, για να ενημερώσεις τον ενδιαφερόμενο για το προϊόν.

Μπορείς να εμπλουτίσεις -εφόσον έχεις το δικαίωμα- την περιγραφή ενός προϊόντος σου, προσθέτοντας κριτικές χρηστών, τη δική σου εμπειρία δοκιμάζοντας το ή extra πληροφορίες σχετικά με αυτό (π.χ. πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αν μπορεί να συνδυαστεί με κάτι άλλο κ.ά.).

Φωτογράφιση προϊόντων

Αν δεν έχεις έτοιμες φωτογραφίες από τους επίσημους προμηθευτές των προϊόντων σου, μπορείς -με πολύ μικρό κόστος- να κάνεις ο ίδιος τη φωτογράφισή τους.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλά how-to και οδηγοί για low-budget φωτογράφισεις, που μπορείς να κάνεις ακόμα και στο σπίτι (εφόσον το επιτρέπουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος)

Format

Ο τύπος των εικόνων παίζει ρόλο στην ανάλυσή τους, αλλά και στην ταχύτητα απόκρισης μιας ιστοσελίδας (θα αναφερθούμε αναλυτικά παρακάτω).

Τα JPG και GIF είναι τα κατάλληλα formats για εικόνες στο διαδίκτυο. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν έχουν τη δυνατότητα όλοι οι browsers να απεικονίζουν PNG και BMP formats.

 

2. Έχεις πολύπλοκη διαδικασία πληρωμής

Μια πολύπλοκη διαδικασία πληρωμής στο e-shop σου, με πολλά βήματα μέχρι την ολοκλήρωσή της, δυσκολεύει το χρήστη και του δημιουργεί μια κακή αγοραστική εμπειρία.

Έτσι, το ηλεκτρονικό σου κατάστημα μπαίνει στη μαύρη λίστα των χρηστών-δυνητικών πελατών.

Για να εξαλείψεις αυτή την απογοήτευση των χρηστών, βεβαιώσου ότι η διαδικασία πληρωμής είναι εύκολη και απλή για όλους, ακόμα και για το καταναλωτικό κοινό που δεν έχει εμπειρία σε online πληρωμές.

 

Κάποιες κινήσεις που μπορείς να κάνεις είναι οι εξής:

  • Μείωσε τα βήματα μέχρι το τελικό στάδιο πληρωμής.

  • Πρόσθεσε guest checkout (δυνατότητα πληρωμής χωρίς δημιουργία λογαριασμού στο e-shop).

  • Άφησε τους πελάτες να περάσουν από τη διαδικασία παραγγελίας και δώσε τους τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν τις πληροφορίες τους στο τέλος, σε περίπτωση που θέλουν να επιστρέψουν ξανά, σε προηγούμενο βήμα.

3. Το e-shop σου δεν είναι φιλικό προς τις κινητές συσκευές

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, το mobile-friendliness, το πόσο δηλαδή φιλική είναι μια ιστοσελίδα σε κινητές συσκευές -όπως smartphones & tablets, παίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία της ως e-shop.

Πλέον, το ποσοστό αγορών από κινητές συσκευές έχει ξεπεράσει το ποσοστό αγορών από desktops και αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Με λίγα λόγια, οι καταναλωτές ψωνίζουν από τα κινητά τους, ακόμα και αν η αναζήτηση πραγματοποιείται από σταθερούς υπολογιστές.

Αν, λοιπόν, το ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν είναι mobile-friendly, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο ποσοστό χαμένων πωλήσεων.

Η δυνατότητα του e-shop σου να προσαρμόζεται σε όλες τις κινητές συσκευές οφείλει να είναι μία από τις σημαντικές προτεραιότητές σου.

 

4. Η αγοραστική εμπειρία των πελατών είναι κακή

Το πρόβλημα αυτό παρατηρείται σε αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα και, κυρίως, σε αυτά που δεν έχουν δεχθεί βελτιστοποίηση, κανενός είδους, από τη στιγμή που βγήκαν live στον αέρα.

Η εμπειρία χρήστη -ή αλλιώς user experience- είναι άκρως σημαντική και επηρεάζει τη συμπεριφορά των χρηστών-δυνητικών πελατών στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Αφορά συνήθως στην πλοήγηση του χρήστη στο menu, στις κατηγορίες και στα προϊόντα σου, στις επιμέρους σελίδες με καταναλωτικό ενδιαφέρον -όπως τρόποι πληρωμής και τρόποι αποστολής-, αλλά και σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την επικοινωνία (live chat, αποστολή e-mail, εύρεση τηλεφώνου ή διεύθυνσης καταστήματος).

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική εμπειρία των χρηστών, αλλά το πιο σημαντικό που θα πρέπει να ελέγξεις είναι το εξής: είναι αρκετά εύκολο για τους χρήστες να πλοηγηθούν στο e–shop σου και να αγοράσουν τα προϊόντα σου;

 

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγξεις τα παρακάτω:

Πόσο περίπλοκο ή εύκολο είναι το menu;

Αν διαθέτεις πολλά μη κατηγοριοποιημένα ή μη σχετικά προϊόντα στο menu σου, μπορεί να γίνει δύσκολο για τους χρήστες να πλοηγηθούν στο e-shop σου.

Ποια είναι η δομή του ηλεκτρονικού σου καταστήματος;

Υπάρχει μια λογική συνέχεια στο ταξίδι του χρήστη μέσα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα; Για παράδειγμα:

Αρχική > Κατηγορία (Ανδρικά) > Υποκατηγορία (Ανδρικά Ρολόγια) > Προϊόν (Casio XL)

Δυστυχώς, αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα πηγαίνουν από το γενικό στο ειδικό μόνο σε ένα βήμα, όπως Αρχική > Προϊόν, κάτι που δυσκολεύει το χρήστη να πλοηγηθεί.

Tip: Φρόντισε αυτή η λογική να αποτυπώνεται και στη δομή των URLs στο e-shop σου, βοηθώντας τις SEO και διαφημιστικές ενέργειές σου. Επιπλέον, βοηθάς το χρήστη να καταλάβει πoύ θα οδηγηθεί μετά από το click στη σελίδα σου ή αντίστοιχα στη διαφήμισή σου. Προτείνεται η χρήση των λατινικών χαρακτήρων, ώστε να μην αντιμετωπίσεις προβλήματα εμφάνισης, όπως:

https://www.__.gr/%cf%83%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd%ce%ac%cf%/

Παράδειγμα ενός σωστού URL:

https://www.__.gr/fotografia-ixos/fotografikes-mixanes/nikon-dslr-d3500-18-55mm-vr-mauri

Πόσο γρήγορα φορτώνει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα;

Τρία δευτερόλεπτα, τόσο περίπου περιμένει ένας χρήστης, έως ότου να φορτώσει το πλήρες περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας που έχει επισκεφθεί.

Όσο περισσότερο αυξάνεται ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να την εγκαταλείψει. Ως εκ τούτου, είναι πολύ σημαντικό το e-shop σου να φορτώνει γρήγορα και να επιτρέπει την ομαλή πλοήγηση στο χρήστη, λίγα δευτερόλεπτα αφότου έχει συνδεθεί σε αυτό.

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία για να μετρήσεις την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου (τα οποία θα σου δείξουν και ποιοι τομείς χρήζουν βελτίωσης), όπως τα:

  • Google PageSpeed Insights

  • GTmetrix

  • Pingdom

Ωστόσο, συνιστάται η συνεργασία με κάποιον εξειδικευμένο developer ή digital marketing specialist, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι όποιες βελτιώσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

πάρχουν φίλτρα κατηγοριοποίησης;

Εάν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα διαθέτει πολλούς διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων και υπάρχει μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών σε κάθε προϊόν (χρώμα, μέγεθος, υλικό κατασκευής, διάσταση κ.ά.), είναι σημαντικό να έχεις τα κατάλληλα φίλτρα κατηγοριοποίησης, προκειμένου οι χρήστες να μπορούν να βρουν εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνουν.

Για παράδειγμα, θα ήταν κακή πρακτική για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ρούχων, να μη διαθέτει φίλτρα για: Μέγεθος (small, medium, large), Χρώμα (κόκκινο, λευκό κ.λπ.), Υλικό Κατασκευής (πολυεστερικό, βαμβακερό κ.λπ.), Εύρος Τιμής (π.χ. από 10€-40€) και Κατασκευαστή.

Μην ξεχνάς, επίσης, ότι τα φίλτρα κατηγοριοποίησης θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα και διαχειρίσιμα τόσο από desktop συσκευές, όσο και από mobile.

 

5. Δεν υπάρχει σωστή τιμολόγηση

Οι τιμές είναι από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει ένας καταναλωτής, πριν προβεί σε μια αγορά.

Τα δεκάδες price comparison sites, όπου ο καταναλωτής μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών σε χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα, κάνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικό το περιβάλλον.

Αυτό, βέβαια, είναι και ένα όπλο στα χέρια των e-shop owners, καθώς μπορούν να προσαρμόζουν τις τιμές τους με βάση τον ανταγωνισμό.

Ωστόσο, αρκετοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν δίνουν βάση στις τιμές των ανταγωνιστών τους για τα ίδια προϊόντα, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζονται ως “πολύ ακριβοί” από τους καταναλωτές και να έχουν μειωμένες πωλήσεις.

Έτσι, κρίνεται απαραίτητη μια οικονομική ανάλυση που να λαμβάνει υπόψη μεταφορικά κόστη, κόστη αποθήκευσης, κόστη επιστροφών κ.ά., με στόχο την καλύτερη τιμολόγηση των προϊόντων.

Επίσης, μην ξεχνάς να:

  • Ελέγχεις τις τιμές των ανταγωνιστών που πωλούν τα ίδια προϊόντα με σένα, μέσω ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών.

  • Λαμβάνεις υπόψη τις εκπτωτικές περιόδους (π.χ. Black Friday, Summer Sales κ.λπ.), όπου οι τιμές των προϊόντων αυξομειώνονται.

  • Αφουγκράζεσαι την εποχικότητα των προϊόντων σου (π.χ. τα γυαλιά θαλάσσης έχουν υψηλότερη τιμή το καλοκαίρι και μικρότερη το χειμώνα).

 

Συνοψίζοντας + 1 Extra Λάθος

Η επιτυχία στις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θυμίζει παζλ, με πολλά και διαφορετικά κομμάτια.

Το κομμάτι της τεχνολογίας (ταχύτητα ιστοσελίδας, ποιότητα εικόνων και video, menu πλοήγησης, φίλτρα κατηγοριοποίησης) και το εμπορικό κομμάτι (τιμολόγηση προϊόντων, περιθώρια κέρδους, παρακολούθηση ανταγωνισμού, κόστη) είναι οι δυο βασικοί πυλώνες που μπορείς να επηρεάσεις, ώστε να βελτιώσεις άμεσα τις πωλήσεις του e-shop σου.

Ωστόσο, και καταλήγοντας στο 1 extra λάθος, δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Ο καλός επιχειρηματίας δεν είναι απαραίτητα και καλός developer, ούτε υπάρχει χρόνος να έχει, πάντα, ένα ακούραστο μάτι στην αγορά και στους ανταγωνιστές του!

Το εμπόριο είναι δυναμικό και τα πάντα αλλάζουν, μέρα με τη μέρα.

Η επιλογή των σωστών και εξειδικευμένων συνεργατών για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι μια πολύ σωστή επιχειρηματική κίνηση.

ArgolidaMarket.gr

Ο ηλεκτρονικός επιχειρηματικός οδηγός ArgolidaMarket.gr προβάλει επιχειρήσεις 24ώρες το 24ώρο, 365 ημέρες το χρόνο Έχει άμεση πρόσβαση από εκατοντάδες υποψήφιους πελάτες. Χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες χρήστες στο internet. Χαρακτηρίζεται από δυναμική και συνεχή εξέλιξη.

 

 

Γραφτείτε για να μαθαίνετε τα νέα και τις προσφορές των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων

Δωρεάν καταχώρηση αγγελίας

 

Ακολουθήστε μας στα social media

  

 

© 2007 ArgolidaMarket.gr

Search