Blog

Τι είναι το Meta Description και γιατί το χρειάζεσαι;

 

Διαβάζεις συχνά στις πρακτικές του SEO για κάτι που λέγεται meta description και δεν καταλαβαίνεις τι είναι και που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις;

Νομίζεις ότι είναι κάτι που αφορά στον κώδικα της ιστοσελίδας σου και το έχεις αφήσει για τον προγραμματιστή σου;

Εν μέρει, δεν έχεις άδικο. Είναι όντως απόσπασμα του HTML κώδικα.

Παρ’ όλ’ αυτά, η σύνταξή του είναι δουλειά του copywriter και ο προγραμματιστής απλώς αναλαμβάνει να το ενσωματώσει στον κώδικα της ιστοσελίδας.

 

Τελικά, τι είναι το meta description;

Meta Description είναι μια μικρή παράγραφος κειμένου, τοποθετημένη μέσα στον κώδικα HTML μιας ιστοσελίδας, η οποία περιγράφει το περιεχόμενό της.

Το meta description εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (search engine results page-SERP) κάτω από το page title και το URL της σελίδας.

Χρησιμοποιείται για να βοηθήσει το χρήστη να καταλάβει αν τον ενδιαφέρει η ιστοσελίδα και να αποφασίσει αν θα πατήσει το link για να μεταφερθεί σ’ αυτήν ή όχι.

Γιατί είναι σημαντικό το meta description;

To meta description παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του χρήστη να επιλέξει ποιο site να επισκεφθεί, ανάμεσα σε όλα τα sites που του εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό το καταφέρνει παρέχοντας στο χρήστη στοχευμένες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο τις κάθε σελίδας.

Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό το meta description σου να είναι όσο πιο περιγραφικό, ελκυστικό και σχετικό γίνεται, έτσι ώστε ο χρήστης να προτιμήσει να επισκεφθεί το δικό σου site.

Πώς το meta description βοηθάει το SEO;

Συνήθως, πολλοί από αυτούς που ασχολούνται με το SEO, έχουν στο μυαλό τους το meta description ως ranking factor, ενώ στην πραγματικότητα είναι conversion factor, δηλαδή οδηγεί τους χρήστες στο να προβούν σε κάποια πράξη (π.χ. να κλικάρουν ώστε να διαβάσουν ένα άρθρο).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της το Σεπτέμβριο του 2009, η Google δεν χρησιμοποιεί τα meta keywords και τα meta descriptions στον αλγόριθμο κατάταξης των sites στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όμως ένα καλό meta description μπορεί να αυξήσει το CTR (click-through-rate) σου, δηλαδή τα clicks που έγιναν στη σελίδα σου προς τον αριθμό της εμφάνισής της στα αποτελέσματα αναζήτησης, το οποίο εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό.

Έχοντας υψηλό CTR, βοηθάς την ιστοσελίδα σου να ανέβει θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθώς η Google καταλαβαίνει ότι παρέχεις ποιοτικό περιεχόμενο στους επισκέπτες του site σου.

Οπότε, αν και έμμεσα, ένα καλογραμμένο meta description μπορεί να βοηθήσει στην κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

 



 Πώς να γράψεις ένα meta description;

Είναι πολύ σημαντικό να γράψεις ένα ελκυστικό και περιεκτικό meta description, ώστε να προσελκύσεις το ενδιαφέρον του χρήστη και στη συνέχεια να τον οδηγήσεις στην ιστοσελίδα σου.

Δες το σαν μια μικρή διαφήμιση.

 

Περιεχόμενο

Το πιο σημαντικό κομμάτι στη δημιουργία ενός meta description είναι το κείμενο που περιέχεται σε αυτό.

Είναι το μέσο που βοηθάει την ιστοσελίδα σου να ξεχωρίσει ανάμεσα σε τόσες άλλες ιστοσελίδες που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERP).

Δες μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να γράψεις το δικό σου meta description.

 

  • Δημιούργησε ένα ευανάγνωστο κείμενο και χρησιμοποίησέ το σαν διαφήμιση για την ιστοσελίδα σου. Φρόντισε να είναι ελκυστικό για το χρήστη και σχετικό με την ιστοσελίδα σου.

  • Το meta description πρέπει να ταιριάζει με το περιεχόμενο του site σου. Mη προσπαθήσεις να «ξεγελάσεις» κάποιον για να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου. Αν το περιεχόμενο της σελίδας του site σου δεν σχετίζεται με το meta description, παράγοντες SEO όπως ο μέσος χρόνος επίσκεψης ανά σελίδα θα επηρεαστεί αρνητικά. Αυτό με τη σειρά του θα επηρεάσει την κατάταξη του site σου.

  • Γράψε calls to action, όπως «μάθε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ» ή «δείτε το βίντεο», για να προτρέψεις τους χρήστες να ανοίξουν τη σελίδα σου.

  • Αν έχεις μια επιχείρηση που πουλάει προϊόντα τότε, στο meta description της σελίδας του προϊόντος, γράψε πως αυτό το προϊόν μπορεί να κάνει τη ζωή του χρήστη καλύτερη.

  • Στο meta description της αρχικής σελίδας του site σου, γράψε με ποιο τρόπο το brand σου μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες και τα θέλω του χρήστη.

  • Προσπάθησε να βάλεις όλες τις σημαντικές πληροφορίες, όπως και τα βασικά σου keywords,  στην αρχή του meta description. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλίσεις ότι θα εμφανιστούν ακόμα και αν η μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί να εμφανίσει, λόγω μεγέθους ή συσκευής, ολόκληρο το meta description.

  • Χρησιμοποίησε το ύφος γραφής του brand σου.

  • Προτίμησε την ενεργητική φωνή.

  • Δώσε προσοχή στο μέγεθος του description.

 

Επιθυμητό μέγεθος του meta description

Το meta description μπορεί να έχει οποιοδήποτε μέγεθος.

Όμως η Google συνήθως εμφανίζει τους πρώτους 155 χαρακτήρες, με τα κενά να υπολογίζονται ως χαρακτήρες.

Καλό είναι λοιπόν να προσπαθήσεις να γράφεις descriptions μ’ αυτό το μέγεθος, δίνοντας όμως περισσότερη έμφαση στο περιεχόμενο.

Ο πρωταρχικός σου στόχος πρέπει να είναι η εμπεριστατωμένη περιγραφή του brand σου και η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επισκεπτών, οπότε μη σου γίνει έμμονη ιδέα το μέγεθος του description.

 

Keywords

Φρόντισε να συμπεριλάβεις στο meta description σου όλα τα σημαντικά keywords της σελίδας σου.

Μην ξεχνάς ότι ο σκοπός σου είναι να βοηθήσεις το χρήστη να καταλάβει τι περιέχει η ιστοσελίδα σου.

Για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του site σου να θυμάσαι ότι οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν με bold τα keywords που βρίσκονται μέσα στο meta description, όταν αυτά ταιριάζουν μ’ αυτά της αναζήτησης του χρήστη.

Το κείμενο με bold τραβάει το μάτι του χρήστη, οπότε μπορείς να γράψεις το κείμενο με τέτοιο τρόπο που να ταιριάζει σε πιθανές συχνές αναζητήσεις.

Τι να αποφύγεις

Τα διπλότυπα meta description. Σιγουρέψου ότι κάθε meta description στο site σου είναι μοναδικό. Μη χρησιμοποιείς το ίδιο σε όλες τις σελίδες. Κάθε σελίδα είναι διαφορετική και πρέπει να έχει το δικό της meta description, αλλιώς οι μηχανές αναζήτησης, θα αντιλαμβάνονται τις σελίδες με ίδια meta descriptions ως μία ή ως ανταγωνιστικές. Αυτό θα έχει επιπτώσεις και στην κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

Την υπερβολική χρήση keywords. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όσα keywords θες, αρκεί να είναι σχετικά με την ιστοσελίδα σου. Ωστόσο, σε περίπτωση που το παρακάνεις η σελίδα σου θα θεωρηθεί spam, τόσο από τους χρήστες όσο και από τις μηχανές αναζήτησης. Το keyword spamming τιμωρείται αυστηρά από τη Google, καθώς το περιεχόμενο δεν είναι φιλικό προς τους χρήστες.

Αφού αναλύσαμε το πόσο σημαντικά είναι τα meta descriptions και πως μπορείς να τα βελτιστοποιήσεις, σίγουρα θα αναρωτιέσαι αν υπάρχει περίπτωση να μην χρειάζονται!

Η απάντηση είναι ότι υπάρχει. Όταν στοχεύεις σε long-tail keywords, δηλαδή όταν θέλεις να έχεις κατάταξη σε μια σελίδα για πάνω από τρία keywords, δεν χρειάζεται να γράψεις meta description.

Τα long-tail keywords μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν μια σελίδα εμπεριέχει πολλά και διαφορετικού είδους προϊόντα ή έχει περιεχόμενο χωρισμένο σε πολλές θεματικές κατηγορίες.

Σε περιπτώσεις όπως αυτές είναι πολύ δύσκολο να γράψεις ένα meta description που να περιγράφει επαρκώς το περιεχόμενο της σελίδας. Γι’ αυτό το λόγο, προτείνεται να το αφήσεις για τις μηχανές αναζήτησης.

Όταν δεν υπάρχει meta description, η μηχανή αναζήτησης βάζει στη θέση αυτή ένα απόσπασμα από το κείμενο της σελίδας, το οποίο περιέχει τα keywords για τα οποία έγινε η αναζήτηση.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, είναι προτιμότερο να γράψεις το δικό σου meta description και να μη το αφήσεις για τις μηχανές αναζήτησης. Κυρίως για να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερο έλεγχο στο τι θα εμφανίσει η εκάστοτε μηχανή αναζήτησης.

 

Προειδοποίηση: Η μηχανή αναζήτησης μπορεί να μη χρησιμοποιήσει το meta description σου.

Δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζεις αν και πότε μια μηχανή αναζήτησης δεν θα χρησιμοποιήσει το meta description σου.

Εξαρτάται κυρίως από την αναζήτηση που θα κάνει ο χρήστης.

Συνήθως οι μηχανές αναζήτησης το κάνουν αυτό, όταν θεωρούν πως το meta description σου δεν απαντά επαρκώς στο ερώτημα του χρήστη και βάζει στη θέση του κάποιο απόσπασμα από το κείμενο της σελίδας που θεωρεί ότι ταιριάζει καλύτερα στην αναζήτησή του.

 

Συνοψίζοντας

Τα meta descriptions μπορεί να μην επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη της ιστοσελίδας σου, όμως προκαλούν τους χρήστες στο να την επισκεφθούν.

Τώρα γνωρίζεις γιατί είναι σημαντικό να ασχοληθείς με την επιμέλεια των meta descriptions, για να βελτιστοποιήσεις το SEO της ιστοσελίδας σου.

Οι μηχανές αναζήτησης εκτιμούν πολύ τις ιστοσελίδες με έξυπνο, προσεγμένο και ποιοτικό περιεχόμενο γι’ αυτό, εκτός από τα meta descriptions, φρόντισε και τα υπόλοιπα κείμενα της ιστοσελίδας σου.

Όσο το κείμενό σου είναι χρήσιμο για τους χρήστες και διαθέτει τις πληροφορίες που αναζητούν, οι σελίδες σου θα λαμβάνουν καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η βελτιστοποίηση του SEO στο site σου χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετή δουλειά. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι, απλώς, να ξεκινήσεις.

 

ArgolidaMarket.gr

Ο ηλεκτρονικός επιχειρηματικός οδηγός ArgolidaMarket.gr προβάλει επιχειρήσεις 24ώρες το 24ώρο, 365 ημέρες το χρόνο Έχει άμεση πρόσβαση από εκατοντάδες υποψήφιους πελάτες. Χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες χρήστες στο internet. Χαρακτηρίζεται από δυναμική και συνεχή εξέλιξη.

 

 

Γραφτείτε για να μαθαίνετε τα νέα και τις προσφορές των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων

Δωρεάν καταχώρηση αγγελίας

 

Ακολουθήστε μας στα social media

  

 

© 2007 ArgolidaMarket.gr

Search